woensdag 18 juni 2014

Vier op 'n rij

Met wat meters tweed wilde ik wat leuks doen. Ik maakte al een messenger bag, maar wilde eigenlijk iets meer zomers en frifools. Aangezien ik vorig jaar op het laatste moment nog twee tassen maakte voor de juffen, gunde ik me nu iets meer voorbereidingstijd. Gelukkig maar, want sinds twee dagen is de temperatuur buiten flink gestegen en kunnen we nu echt van zomer spreken!
 
Goed, ik maakte de tassen in een rustig tempo, tussen alle andere (huishoudelijke) klusjes door. Het zelfbedachte patroon heb ik al eens eerder gebruikt, met een eenvoudige tote-bag als basis. Eigenlijk heel simpel: een plooitje in het tweed, afgwerkt met een paspeltje en een fleurig/kleurig randje erboven. De voering is verstevigde/gewatteerde stof dat voor gordijnen als voering wordt gebruikt. Voor het eerst heb ik kant-en-klaar band gebruikt als hengels. Ideaal eigenlijk! Volgende exemplaren zullen toch ietwat meer verstevigd worden; ze zakken, ondanks de dikke voering, een beetje in...
 
Ik heb nog tweed over. Zelfs nog in een andere kleur! Deze tasjes smaken naar meer; je kan bijna van mijn eerste collectie spreken!!!!
 
Oh ja...met de tomaten gaat het goed. Ze staan weer prachtig rechtop. Lesje geleerd: voortaan niet meer via de sproeikop water geven!
 



 




3 opmerkingen: