woensdag 18 juni 2014

Warm en koud

Buiten stijgt het kwik naar tropische temperaturen, we zijn weer even met z'n drietjes en het nationale voetbalteam speelt vanavond (niet dat ik fan ben, maar als er een oranje-potje gespeeld wordt, ben ik wel bereid om te kijken). Kortom, ingredienten voor een makkelijke dis.
 
Het recept van deze koude pastasalade komt eigenlijk van mijn schoonmoeder. Ere wie ere toekomt! Het is super makkelijk en prima in het voren te maken. Ideaal ook voor op het strand/picnic/wandeling in de bergen/etc/etc...
 
Wat heb je nodig voor : pasta (duh!!), kip (gerookt), chorizo, tomaat, komkommer, lente-ui, mais, meloen en banaan. Qua vlees zou je ook ham in plaats van kip kunnen gebruiken. Normaal doe ik er ook paprika bij, maar dat had ik deze keer niet in huis.
 
Je kookt de pasta, giet het af en spoel het vervolgens af met koud water. Of laat het gewoon afkoelen. Tussentijds snijd je alles in blokjes/plakjes en meng je alles door elkaar. Behalve de banaan!! De banaan snijdt je pas vlak voor het opdienen, aangezien het anders bruin wordt.
 
Super easy!
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten